zondag 29 november 2015

Spare Keys

Ooh wat ga ik Mixed media steeds leuker vinden. Waar ik eerst een hekel had aan vieze handen, vind ik het nu echt fijn. Vooral het eindresultaat word ik erg blij van!
Vandaag heb ik een pot voor mijn reserve sleutels gemaakt. Wij hebben er best veel en ze zaten hiervoor in een diep champagneglas, niet echt handig als je de onderste sleutel nodig hebt.

Ik heb een pot gebruikt waar groenten in zaten. De deksel heb ik zwart geverfd met de zwarte gesso van Dutch Doobadoo.


Boven op de deksel wil ik graag een sleutel. Die ik gebruik is er eigenlijk één voor in de kerstboom. Knalrood met ontzettend veel glitters. Leuk model voor op de pot, maar niet de juiste kleur.


Dus deze hebben we ook maar zwart gemaakt met de gesso.


Daarna maak ik met een eigen mengsel (verf) met transparante gesso en Mica poeder. Dit is een poeder waarmee je met water een mooie glim spray kan maken. Maar in transparante gesso, kun je mooie verf maken die na drogen ontzettend glimt! 


Hieronder zie je 2 


 Ook de deksel heb ik met het verfmengsel bewerkt. Eerst heb ik een embellishment op de deksel geplakt met de alleslijm van Dutch Doobadoo.


Het deksel heb ik ook versierd met blaadjes, alle embellishments komen van scrapunlimited. De sleutel heb ik op de deksel bevestigd, wederom met lijm. Nu moet het wel goed drogen om de sleutel op zijn plek te laten.


Hieronder zie je even ingezoomd, hoe het er nu uit ziet.


Op een stuk zwart papier heb ik met de letter mask van Dutch Doobadoo het woord Keys gemaakt met structuurpasta.



Met wat leuke embellisments aan de zijkant maakt het geheel af. De structuurpasta heb ik laten drogen met behulp van de heattool, hierdoor zette de pasta uit, dit gaf onverwachts een extra mooi resultaat.


De deksel vond ik nog een beetje kaal, dus heb ik er nog een metalen vlinder opgedaan


Hier zie je de deksel nog een keer van bovenaf.


Hopelijk heb ik jullie weer kunnen inspireren.

Veel liefs,
Brenda


Met deze creatie doe ik mee aan de challege#73 van Kaartjes inspiratie challenge blog
Wil je ook mee doen, klik dan hier

3 opmerkingen:

  1. Hoi Brenda,

    Supertoffe creatie, heel mooi. Leuk dat je meedoet met onze challenge bij KIC. Leg je nog even een link naar onze blog?

    grtjs
    Claudia
    DT Kaartjes Inspiratie Challenge
    knutselmeisjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Claudia, bij deze heb ik de link naar jullie blog toegevoegd :) Groetjes Brenda

      Verwijderen
  2. Wat een originele creatie. En het klopt ook helemaal, het is geen kaart, maar een echte creatie! Leuk dat je meedoet met de Kaartjes Inspiratie Challenge.

    Groetjes Esther DT KIC

    BeantwoordenVerwijderen