zaterdag 15 november 2014

Christmas easelkaart

Christmas easelkaart.

Met de naderende Kerst, werd het weer hoog tijd om een kerstkaart te maken. Het leek mij leuk om eens een easelkaart te maken, dit had ik nog nooit gedaan.
Hier volgt een uitleg van mijn kaart en een lijst met materialen die ik heb gebruikt.

Je begint met het dubbelvouwen van het papier, dat je als basis van je kaart wilt gebruiken. Hier leg je de shape art mal op en laat het een stuk oversteken. Je tekent met potlood de grootste maat over.


Daarna vouw je 1 kant dubbel.
Je tekent de shape art mal nog 1 keer helemaal. Deze knip je uit en komt later op het gevouwen gedeelte. 
Je kunt nu de kaart naar eigen smaak versieren. Dit is hoe die van mij eruit ziet.




Je ziet naast het vintage plaatje een tak met glitters. Deze heb ik gemaakt met de mask van Dutch Doobadoo leaves branch art.nr. 470.715.033 en de strucuur pasta. Als het droog is kun je het met verschillende materialen bewerken,  ik heb hier gekozen voor Stickles.


Gebruikte materialen:

Dutch Doobadoo
Shape art Diamond art.nr 470.713.101
Mask art art.nr 470.715.033
Structuur pasta

Joy! Crafts Noor!
Hoek lelie 6002/0261
Blad 2 6002/0332
Strik klein 6002/0185
IJskristal 2 6002/2019
IJskristal 3 6002/2020

Studio Light
Papier- Shabby chic SCRAPS08
Tekst- Shabby chic EASYSC449
Plaatje- Romantic pictures winter RPSL36

De rol roosjes zijn van Die-namics 

Liefs Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten